Tuesday, June 19, 2012

Pengerusi PERBEKK dipilih sebagai Ikon Belia Beaufort

Bersempena Karnival Belia Beaufort dan Majlis Perasmian Kompleks Sukan Daerah Beaufort, Pengerusi PERBEKK, Ustaz Md Said Ag Damit, telah dipilih sebagai Ikon Belia Beaufort bagi kategori kepimpinan. Bersama 10 orang penerima lain termasuk Imam Muda Ali dan Razali Rahim, Juara Bakat TV, ustaz Said telah menerima sijil dan plak penghargaan yang disampaikan oleh YAB Datuk Seri Musa Aman, Ketua Menteri Sabah.

Dalam majlis yang gilang-gemilang di hadapan ribuan belia yang terlibat dalam karnival belia Beaufort, dengan disaksikan oleh YB Datuk Peter Pang, Menteri Belia dan Sukan dan YB Datuk Hajah Azizah DSP Mohd Dun, Menteri Pembangunan Masyarakat dan Hal-Ehwal Pengguna Negeri Sabah, serta tetamu kenamaan yang lain, pengisytiharan Ikon Belia Beaufort telah dibuat dengan jayanya.

Menurut Jawatankuasa Pemilihan Ikon Belia ini, setiap pemilihan belia dilakukan berdasarkan pencapaian dan anugerah yang diterima. Ustaz Said dipilih berasaskan Anugerah Belia Negara Peringkat Negeri Sabah yang diterimanya pada tahun 2010.

Pengiktirafan sebagai Ikon Belia Beaufort kepada Pengerusi merupakan satu kebanggaan kepada PERBEKK, sebagai satu oraganisasi belia di pedalaman yang berhasrat membawa belia membuka mata melihat dunia luar untuk dipelajari.


No comments: