Sunday, August 8, 2010

TAHNIAH...PENGERUSI PERBEKK!


Setinggi tahniah diucapkan kepada Pengerusi PERBEKK, Md Said Ag Damit
( ustazSAID ) yang telah dipilih pemenang Anugerah Belia Negara 2010, peringkat Negeri Sabah tahun ini bagi kategori Kepimpinan.


Menewaskan beberapa calon, Pengerusi PERBEKK yang mewakili daerah Beaufort telah menerima anugerah tersebut pada 7hb Ogos 2010. Anugerah telah disampaikan oleh Datuk Peter Pang En Yin, Menteri Belia dan Sukan Sabah, yang mewakili Datuk Seri Panglima Musa Aman, Ketua Menteri Sabah.


Anugerah ini diadakan sempena sambutan Hari Belia Peringkat Negeri Sabah yang telah diadakan di Dewan Serbaguna, Kompleks Sukan Likas, Kota Kinabalu. Pengerusi PERBEKK dengan kemenangan ini telah menerima sijil penghargaan, cenderamata dan wang tunai.



Sesungguhnya anugerah ini sangat bererti bukan sahaja kepada Pengerusi PERBEKK, malahan kepada persatuan secara keseluruhannya. PERBEKK sebagai persatuan yang ditubuhkan tiga tahun lalu dan merupakan wadah perkumpulan belia di sebuah kampung pedalaman, dengan penganugerahan ini merupakan satu pengiktirafan kepada PERBEKK.



Seperti kata Pengerusi PERBEKK selepas menerima anugerah siang tadi,
" anugerah ini tidak akan berhasil tanpa adanya PERBEKK. Saya menerima anugerah ini kerana wujudnya PERBEKK sebagai satu pertubuhan. Kerana itu, saya dedikasikan anugerah ini kepada semua ahli PERBEKK serta penasihat dan penduduk Kg Kuridak yang sentiasa menyokong usaha kecil kami".

" Saya juga berterima kasih kepada Jabatan Belia dan Sukan, Persekutuan dan Negeri yang banyak membantu PERBEKK menjalankan aktiviti. Terima kasih juga kepada YB Datuk Sapawi Ahmad, YB Kamarlin Ombi serta YB JG DSP Lajim Hj Ukin yang banyak memberikan sumbangan kepada PERBEKK. Tidak lupa kepada para sahabat yang banyak membantu kami. Semoga anugerah ini akan menjadi pendorong kepada kami untuk bergerak, khususnya demi kebaikan belia di Kg Kuridak, Beaufort, negeri dan negara amnya", kata Pengerusi PERBEKK.



Sekali lagi tahniah diucapkan kepada Pengerusi PERBEKK di atas pengiktirafan ini. Belia Berjasa Negara Berjaya!

No comments: