Sunday, August 8, 2010

Lawatan Sambil Belajar PERBEKK


Sempena sambutan Hari Belia peringkat Negeri Sabah tahun ini, PERBEKK telah menganjurkan satu lawatan sambil belajar ke Kota Kinabalu. Selain menyertai sambutan tersebut di Kompleks Sukan Likas, seramai 21 orang AJK dan ahli serta dua orang penasihat PERBEKK, pelbagai acara telah diatur.

Satu lawatan ke ladang fertigasi PC Farm di Kg Bantayan, Tamparuli. Di ladang ini, ahli PERBEKK telah diberi taklimat berkaitan pertanian moden berteknologi tinggi oleh En. Peter Lintar dan Puan Nina, selaku pengurus dan pengarah urusan syarikat tersebut. Banyak ilmu berkaitan pertanian telah ditimba dalam lawatan singkat tetapi amat bermakna ini.

Pada malam sebelumnya, satu perlawanan persahabatan Futsal di antara ahli dan AJK PERBEKK telah berlangsung di BSA Futsal, Kolombong. Perlawanan ini diadakan sebagai satu latihan kepada pasukan Futsal PERBEKK, selain untuk mengeratkan ikatan silaturrahim di kalangan ahli PERBEKK.


Satu jamuan juga diatur untuk meraikan lawatan ini diadakan di sebuah gerai makan di Tg Lipat Likas. Ahli PERBEKK dijamu dengan durian oleh Pengerusi PERBEKK.

Diharapkan lawatan sambil belajar ini memberikan banyak menfaat kepada ahli PERBEKK untuk terus maju, demi memastikan kesinambungan PERBEKK sebagai wadah perkumpulan belia di Kg Kuridak, Beaufort.

No comments: