Saturday, May 30, 2009

PERBEKK @ Utusan Borneo


Belia Sipitang diseru ceburi bidang perniagaan
Utusan Borneo 28 Mei 2009

Sipitang : Ahli Dewan Undangan Negeri ( Adun ) Lumadan, Kamarlin Ombi menyeru golongan belia di daerah ini supaya menceburi bidang perniagaan walaupun memulakannya secara kecil-kecilan.

Bagaimanapun kata beliau, mereka hendaklah melengkapkan diri dengan ilmu perniagaan misalnya cara mengendalikan perniagaan termasuk pengurusan, pemasaran dan perkara-perkara lain yang berkaitan dengan perniagaan.

Selain itu katanya, peniaga juga mesti memiliki disiplin yang tinggi, tabah, mampu bertahan dan mempunyai keberanian untuk bersaing.

"Hari ini mereka ( peniaga ) yang berjaya dalam bidang perniagaan dibekalkan dengan disiplin yang tinggi, tidak putus asa, sentiasa mencari ruang dan peluang" katanya.


Beliau berkata demikian semasa menyempurnakan penutupan Kursus Pembangunan Enterprais Belia Daerah Beaufort anjuran Persatuan Belia Kampung Kuridak ( PERBEKK ) dan Jabatan Belia dan Sukan beaufort baru-baru ini.

Turut hadir Pengerusi Persatuan Belia Kampung Kuridak, Md Said Ag Damit dan Pegawai Belia dan Sukan Persekutuan Beaufort, Shamson Saad.

No comments: