Thursday, May 21, 2009

Kursus Pembangunan Enterprais Belia Selesai Dilaksanakan


Kursus Pembangunan Enterprais Belia yang dianjurkan oleh PERBEKK telah berjaya dilaksanakan pada 16-17hb Mei yang lalu. Seperti yang dijangka kursus ini mendapat sambutan yang baik daripada belia sekitar daerah Beaufort. Seramai 58 orang belia menyertainya, yang diadakan di Kemas Beaufort.


Kursus ini telah disempurnakan Majlis Perasmian Penutupnya oleh YB Kamarlin Hj Ombi, ADUN Lumadan. Dalam ucapannya, beliau menyeru supaya para belia melaksanakan apa yang telah didapati daripada kursus tersebut, serta meminta belia menjadikan keusahawanan sebagai satu kerjaya.

Majlis perasmian tersebut juga telah dihadiri oleh Pn. Shamson Saad, Pegawai Jabatan Belia & Sukan ( P ), Beaufort, Penasihat PERBEKK KAN Japar Lukin dan KK Jairin Ag Damit serta beberapa orang tetamu jemputan.


Kelihatan sebahagian peserta tekun mendengar ceramah. 3 Ceramah telah disampaikan oleh penceramah jemputan, Sdr Lil Kiplee Kadir dari SMK Gadong, Cik Fariza Kadir ( JBS ( P ) KK ) dan Mazlan Manan ( Public Bank ).


Peserta sedang mengadakan PDK. Kumpulan ini dikelolakan oleh En. Benjamin @ Ismail Atin, Tenaga Penggerak BTN Sabah.

Kumpulan ini sedang tekun berbincang di bawah seliaan En.Lil Kiplee Kadir.

Kumpulan ini pula dikendalikan oleh En. Mazlan Manan, dari Public Bank selaku fasilitator jemputan.


Peserta sedang diberikan latihan awal Ice Breaking oleh En. Benjamin dan En. Lil Kiplee. Aktiviti ini telah berjaya dikendalikan dengan cemerlang oleh kedua fasilitator jemputan ini.

Komandan kursus ini ialah En. Mat Jalim Manan.

No comments: